Symboliczne inauguracja współczesnego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Uroczyste rozpoczęcie w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Europą.

Fundamentalnym sposobem transportu towarów z Chin do krajów europejskich są potężne jednostki kontenerowe, mogące równocześnie zmieścić na pokładzie nawet kilkanaście tysięcy tradycyjnych kontenerów. Transport morski ma wiele zalet, jest stosunkowo bezpieczny, tani, a dobrze rozwinięta infrastruktura portowa daje duże możliwości obsługi towarów. Jednak jego głównym minusem będzie czas podróży, ponieważ przeciętnie na przepłynięcie trasy pomiędzy danymi portami jest potrzebne kilka tygodni. Z takich też powodów spedytorzy szukają różnych metod na przyspieszenie transportu ładunków, między innymi używając do tego kolei. Jak się okazuje, transport przygotowanymi w odpowiedni sposób pociągami ma liczne zalety, które przyczyniają się do jeszcze większej jego popularności. W pierwszej kolejności ważny jest czas, w wielu przypadkach klienci nie mogą tak długo czekać na zamówione produkty, więc wybierali znacznie kosztowniejsze przesyłki lotnicze. Obecnie podróż składu kolejowego między Chinami a Europą będzie trwała co najwyżej piętnaście dni, a jednocześnie będzie o tańsza o jedną trzecią niż samolot.

Pierwsze połączenia kolejowe z Chin do Polski uruchomione zostały już przed trzema laty, składy przywoziły ładunek na stację w Łodzi, a później musiały wracać bez ładunku. W czerwcu bieżącego roku zrobiony został następny ważny krok w handlowej wymianie między Azją a Europą, to znaczy symbolicznie został uruchomiony nowy Jedwabny Szlak. Symbol ten stanowił towarowy skład jadący z chińskiego miasta Chengdu do stolicy, przewożący w 22 wagonach elektronikę użytkową i samochodowe części. Symboliczne inauguracja nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.
Pociąg zaczął podróż z początkowej stacji 8 czerwca ubiegłego roku i po przejechaniu jedenastu tysięcy kilometrów i niecałych dwóch tygodniach podróżowania dojechał do Warszawy. Wszystko będzie wskazywać na to, że trasa ta będzie chętnie wykorzystywana przez kontrahentów, ze względu na mniejszy czas oczekiwania i stosunkowo niskie koszty. Oprócz tego nasze firmy dokładają starań, żeby kontenery nie wracały puste jak do tej pory, lecz wypełnione produktami spożywczymi z Polski, między innymi owocami, sokami czy wszelakimi słodyczami. Dzięki temu koszty transportu koleją mogą się znacznie zmniejszyć, a to z kolei da jeszcze lepszą konkurencyjność pociągom.